-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:42112 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

آيت الله رباني شيرازي كيست؟
مرحوم رباني در سال 1301 هـ .ش در شيراز ديده به جهان گشود و پس از تحصيل مقدمات براي ادامه تحصيل در سال 1327 عازم قم شد و از محضر اساتيدي چون مرحوم آيت الله حاج سيد محمد محقق، آية الله العظميبروجردي و آية الله مجاهدي در زمينه متون فقه و اصول فقه استدلالي و تحليلي بهرهها گرفت.
آيت الله رباني شيرازي عمر عزيز خود را در تحقيق گذراند، و ي داراي تأليفات متعددي است كه از آن جمله ميتوان از تعليقات بر وسائل الشيعة، از اول طهارت تا آخر ارث در 17 جلد، تعليقات بر بحار الأنوار مجلسي، شرح احوال شخصيتها و علما به زبان عربي و حركت در طبيعت و در مكتب را، نام برد.
آيت الله رباني شيرازي از سال 1327 به هنگام عزيمت از شيراز به قم با امام خميني آشنايي داشت و يكي از نخستين كساني بود كه زعامت و امامت حضرت آية الله العظميامام خميني را در مذهب و سياست پذيرفت.
وي از سال 1342 با شروع مبارزات مردم به رهبري روحانيت متعهد، عليه رژيم سفاك پهلوي در جريان مبارزات قرار گرفت و تا سال 1357، سال پيروزي انقلاب اسلاميايران بيش از 10 بار زنداني شد.
از جمله در سال 52 بيش از يك ماه در زندانهاي رژيم منحوس شاه زير سخت ترين شكنجهها قرار گرفت و بعد از محكوميت به زندان قصر منتقل شد، وي هم چنين طي سالهاي مبارزه مدتها به شهر هاي كاشمر، جيرفت، فيروز آباد و سردشت تبعيد شد.
اختناق حاكم بر زندان آن زمان، آنقدر شديد بود كه زندانيان نميتوانستند به راحتي با يكديگر صحبت كنند ولي آيت الله ربّاني به اتّفاق ساير علما در زندان به اقامة نماز ميپرداخت و بارها به همين جرم به زندانهاي انفرادي منتقل شد.
آيت الله رباني شيرازي حتي در زندان دست از مبارزات و نيز مطالعه و تأليف برنداشت. كما اينكه حاصل اين سالها كتابي است كه به صورت «يادداشتهايي در مبحث ديالكتيك» تنظيم شده است.
وي به هنگام تشكيل مجلس ـ خبرگان ـ از سوي مردم شيراز به نمايندگي اين مجلس برگزيده شد، و همچنين از سوي امام خميني رهبر انقلاب و بنيانگزار جمهوري اسلاميايران به عنوان يكي از فقهاي شوراي نگهبان تعيين گرديد.
آيت الله عبد الرحيم ربّاني شيرازي سرانجام به هنگام بازگشت از شيراز، جهت شركت در جلسه 17/ 12 /1360 شوراي نگهبان بر اثر واژگون شدن اتومبيل حامل وي پس از يك عمر مطالعه و مبارزه به لقاء الله پيوست.

: آية الله جعفر سبحاني
سيماي فرزانگان ج 1

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.